sp.a Brussel vliegt erin!

Feest! Ik werd op 13/02/2014 aangeduid als Brusselse lijsttrekker voor het Vlaams parlement.

Feest! Ik werd op 13/02/2014 aangeduid als Brusselse lijsttrekker voor het Vlaams parlement.

Ik werd door het gewestbestuur aangeduid als Brusselse lijsttrekker van het Vlaams parlement. Ik ben trots dat ik namens de sp.a mijn engagement voor Brussel kan verderzetten en ben sp.a, het gewestbestuur, kameraden en vrienden heel dankbaar voor het vertrouwen dat ze mij schenken.

50jaar geleden kwam mijn papa uit Marokko naar België op zoek naar een betere toekomst voor zijn kinderen. 50 jaar later sta ik hier: van Marokkaanse migrante, naar Nederlandstalige Brusselaar in 1 generatie.  Dit is Brussel, een smeltkroes van culturen en kansen. Iedereen die kansen geven, dat is mijn ambitie in de politiek. Binnen enkele dagen vieren we de ondertekening van de bilaterale akkoorden tussen België en Marokko. Mijn nominatie als lijsttrekker is in die zin ook bijzonder hartverwarmend.

Ik ben klaar om met heel veel goesting er tegenaan te gaan en op 25 mei het vertrouwen te winnen van de Brusselaars!

Je viens d’être nommé par la direction régionale tête de liste bruxelloise pour le parlement flamand. Je suis fière de pouvoir poursuivre mon engagement pour Bruxelles au nom du sp.a. Je remercie chaleureusement le sp.a, la direction régionale, mes camarades et mes amis pour la confiance qu’ils placent en moi.

Il y a 50 ans, mon père quittait le Maroc pour rejoindre la Belgique en quête d’un meilleur avenir pour ses enfants. Et me voici, 50 ans plus tard: du migrant marocain au Bruxellois néerlandophone en une seule génération. C’est ça Bruxelles, un melting-pot de cultures et de chances. Et mon ambition en politique est justement d’offrir ces chances à tout un chacun. Dans quelques jours, nous fêterons la signature des accords bilatéraux entre la Belgique et le Maroc. En ce sens, ma nomination en tant que tête de liste fait particulièrement chaud au coeur.

Je suis prête à m’investir à fond et avec énormément d’enthousiasme, pour gagner la confiance des Bruxellois le 25 mai!

Geef een reactie

