‘Kif Kif, aan de ander herkent men zichzelf’

Zij-kant organiseerde gisteren (5 mei) in het Kafee van de Beursschouwburg een avond rond het boek Kif Kif, dat Tessa Vermeiren en ik drie jaar geleden publiceerden.

Ik kreeg veel goeie reacties en had er zelf ook een goed gevoel bij. Het is en blijft belangrijk de nieuwe generaties een houvast aan te reiken en ik denk dat mijn verhaal daarbij kan helpen. Uiteindelijk gingen er 7000 exemplaren over de toonbank, wat toch bewijst dat men het verhaal van Tessa en mezelf wil kennen.

Ook schoon was de vraag van Anna Luyten aan Insaf, een twaalfjarig meisje dat een stukje uit het boek voorlas. Of ze zich herkende in het verhaal? Haar reactie was schoon en zuiver en neen, ze was niet op haar mondje gevallen. Er is hoop en de nieuwe generaties staan al klaar. Ik zou alleen willen dat onze politici ze opmerken …

Yamila Idrissi

Geef een reactie

